top of page
  • Writer's pictureFadly Amri

Menanti 5 Buah Bermusim Utama 2024

Updated: 22 Apr


Teaser Buah Bermusim Malaysia
Seni Digital Buah Bermusim Malaysia

Nikmati Kelazatan Buah Tempatan!

Musim buah bermusim di Malaysia adalah saat yang dinantikan oleh majoriti penggemarnya. Pada tahun 2024, kita akan disajikan dengan pelbagai buah-buahan yang lazat dan menyegarkan. Mari kita lihat jadual musim buah untuk tahun ini:

  1. Durian (Mei 2024): Musim durian akan memulakan perjalanan pada bulan Mei. Durian, si “raja buah,” akan menggoda kita dengan aroma yang epik dan isi buah yang gebu. Jangan lepaskan peluang untuk menikmati buah ini!

  2. Rambutan (Jun 2024): Bulan Jun akan menyaksikan kedatangan rambutan. Buah berbulu ini mempunyai rasa manis dan segar. Nikmatilah rambutan segar dari pokok!

  3. Manggis (Jun 2024): Manggis, dengan kulit ungu gelap dan isi putih berair, akan menjadi pilihan yang sempurna untuk menghilangkan dahaga pada musim panas. Pastikan anda mencuba manggis yang manis dan lazat.

  4. Cempedak (Ogos 2024): Cempedak, saudara Nangka, akan menyapa kita pada bulan Ogos. Dengan tekstur yang lembut dan rasa manis digoreng pula bersalut tepung, saat yang tidak boleh dilepaskan.

  5. Duku, Dokong dan Langsat (Ogos 2024): Pada bulan Ogos, kita akan disajikan dengan pelbagai buah-buahan seperti duku, langsat, dan rambai. Buah-buahan ini adalah kebanggaan tempatan dan mempunyai rasa yang unik serta menyegarkan.

Mari sokong buah-buahan tempatan kita! Dengan membeli dan menikmati buah-buahan musim, kita turut menyokong petani dan industri buah-buahan di Malaysia. Jom nikmati kelazatan alam semula jadi dan teruskan tradisi makan buah-buahan tempatan. 🌿🍊🍇

112 lihatan0 komen

Comments


bottom of page